Analýza plnění volebního programu v letech 2002 až 2006
Text volebního
programu je uveden v bíle podbarvených částech normálním písmem a jeho
jednotlivé body zpravidla zvýrazňují odrážky. Komentář je psán kurzívou.
Hodnocení se omezuje
výhradně na komentář volebního programu, i když během období bylo potřeba
vyřešit řadu dalších úkolů, které volební program vůbec nezmiňoval.
Městská samospráva, která pracuje kvalitně a
zodpovědně, poskytuje veřejnosti maximální množství informací o své činnosti a
zapojuje občany do rozhodování o věcech veřejných. Městský úřad zaručující
funkční servis samosprávě a profesionální výkon státní správy.
Souhrnné hodnocení:
Došlo k významnému zlepšení,
k ideálu a naší představě má však současný stav stále daleko.
Rada města průběžně řeší všechny
problémy, které je třeba rozhodnout. Starosta jmenoval nového tajemníka
městského úřadu, vznikly základní předpisy upravující činnost radnice (jednací řád
rady města, organizační řád městského úřadu apod.), byl nastaven základní
způsob zveřejňování informací na informačních tabulích i na internetu. Naproti
tomu na úřadě pracují nejen velmi pracovití a schopní zaměstnanci a vedení
města chybí odvaha řešit zásadním způsobem některé problematické momenty
fungování radnice. Činnost řady komisí skončila pro rozčarování jejich členů.
Bohužel se nepodařilo zajistit standardně vyhovující úroveň materiálů určených
pro zastupitelstvo, zasedání nezřídka probíhají bez dostatečných podkladů.
Zveřejňování informací funguje bezproblémově jen v rutinních
záležitostech, úřad neumí dostatečně informovat o aktuálních záležitostech ani
například vydat tiskovou zprávu.
Chod a kvalita práce městského úřadu
závisí především na řízení uvolněnými zastupiteli. Přesvědčili jsme se, že
„zvenčí“ lze tuto oblast ovlivňovat velmi obtížně.
-
Hlavními zásadami a pravidly, kterými se budeme řídit, jsou:
·
zákonnost, kvalita, efektivnost a etika při práci pro občany
·
hájit především zájmy občanů
·
co nejsvědomitěji spravovat obecní majetek
·
dodržovat nestrannost a rovný přístup, neúplatnost
·
informační otevřenost a pravdivost, nelze uvádět veřejnost vědomě
v omyl nepravdivým nebo zavádějícím prohlášením ani zamlčováním informací
·
nezneužívat získané informace k osobnímu prospěchu ani
k prospěchu jiných osob
Jde o obecné zásady, jejichž naplnění nelze objektivně hodnotit. Jsme
přesvědčeni, že zástupci Hostivice 2006 jsou vedeni snahou pomoci městu,
nikoliv dosáhnout vlastního prospěchu.
-
Rozhodování zastupitelstva a rady města musí vycházet z důkladného
posuzování veřejných zájmů i zájmů jednotlivých občanů.
Plnění tohoto bodu programu je obtížně
hodnotitelné.
-
Budeme prosazovat rozdělení agendy mezi členy rady a stanovení osobní
odpovědnosti za jednotlivé oblasti. I při tomto rozdělení musí mít přehled o
veškerém dění starosta.
K rozdělení kompetencí v roce 2002
došlo, záměr byl splněn. Postupně nastal jistý přesun agendy zejména
s ohledem na časové možnosti neuvolněných radních. Nejsme si jisti, zda
počínání všech členů rady bylo dostatečně koordinováno tak, aby se jejich práce
doplňovala.
-
Respektovaným poradním orgánem rady a zastupitelstva budou odborné
komise, jejichž činnost chceme obnovit. Za členy komisí navrhneme místní
občany, kteří rozumí dané problematice a budou ochotni se podílet na formulaci
názorů města.
Po volbách v roce 2002 byly ustaveny
tyto komise: stavební, investiční, dopravní, životního prostředí, dětí a
mládeže, kultury a sportu, sociální a zdravotní, letopisecká a informační.
(Přestupková komise a povodňová komise nejsou podle zákona o obcích komisemi,
ale zvláštními orgány města.) V první polovině volebního období komise
pracovaly intenzívně a přinášely řadu námětů, pak však jejich činnost
v řadě případů zeslábla, případně zcela zanikla. Jednu z hlavních
příčin vidíme v tom, že se často nepodařilo najít vhodný způsob spolupráce
mezi komisemi a radou. Poučení z tohoto vývoje promítneme do našeho
volebního programu pro příští období.
-
K řešení zvláště závažných otázek jsme připraveni vyhlásit místní
referendum.
Potřeba referenda v tomto volebním
období nevznikla.
-
Za mimořádně důležitou považujeme kontrolu činnosti rady a
zastupitelstva, a to nejen kontrolním výborem, ale i veřejností.
Vedení kontrolního výboru svěříme opozici.
Předsedou kontrolního výboru je Mgr. Václav
Pasák z KSČM, tj. zástupce opoziční strany. Mgr. Pasák se konstruktivně
podílí na činnosti rady a prováděnými kontrolami se snaží spíše radě pomoci,
než hledat chyby. Vyšší kontrolu ze strany veřejnosti umožňuje především větší
transparentnost rozhodování – zveřejňování všech zápisů z jednání
zastupitelstva i rady města na informačních tabulích a na internetu.
-
Jako zcela zásadní vnímáme důsledné informování veřejnosti o činnosti
radnice. Zveřejňovány budou všechny informace, které zveřejněny být mohou. Tím
rozumíme vedle informací zveřejňovaných povinně podle zákonů zejména zápisy a
usnesení ze zasedání zastupitelstva, rady, výborů a komisí města, plná znění
městských vyhlášek, přehled průběhu a výsledků výběrových řízení zadávaných
městem, oznámení o zahajovaných řízeních či informace o záměrech města.
Řada z uvedených dokumentů je průběžně
zveřejňována. Na městském úřadu však není jednoznačně stanovena odpovědnost za
zveřejňování informací, i proto zůstávají některé části městských stránek
nenaplněny. Informační komise doporučila nezveřejňovat zápisy z jednání
výborů a komisí, protože mohou obsahovat větší množství osobních údajů a jejich
úprava ke zveřejnění by byla náročná.
-
Zavedeme informační tabule ve všech částech města, na kterých budou
zveřejňovány důležité aktuální zprávy. Některá oznámení, například pozvánky na
zasedání zastupitelstva, budou vyvěšována i na dalších místech.
Na začátku volebního období byly umístěny
informační tabule v Jenečku a na Břvích, později byly doplněny informační
tabule u autobusových zastávek. Význam těchto kroků snižuje skutečnost, že
nejsou jednoznačně nastavena pravidla zveřejňování dokumentů na těchto tabulích
(co, kdo, kdy a jak). Řada tabulí je bohužel poškozena či zcela zničena a
jejich průběžné opravování nefunguje, takže místy se již o zveřejňování
informací na veřejných tabulích nedá mluvit.
-
Důležitou roli v informování občanů bude hrát Hostivický měsíčník,
který bude přinášet více informací o činnosti a záměrech městských orgánů.
Vedle toho musí v HM zůstat dostatečný prostor pro mimoradniční zprávy o
dění ve městě i pro publikování polemik k oficiálním stanoviskům.
Rozhodovací pravomoc o obsahu HM bude svěřena redakční radě, orgány města
nebudou do náplně zasahovat.
Informace o jednání rady i zastupitelstva
byly publikovány včetně vysvětlení, proč byla tato rozhodnutí přijata.
V posledním roce se zprávy z rady omezují na často málo říkající
výpis z usnesení. HM si udržel svoji standardně vysokou úroveň, ale
nepodařilo se realizovat některé záměry, které by ho dále vylepšily. Polemik
bylo zejména v poslední době bohužel až příliš. Do činnosti redakční rady
rada města nijak nezasahuje.
-
Výrazně zlepšíme prezentaci města na internetu. Na oficiální stránce
chceme zpřístupnit aktuální zprávy i archiv starších informací.
Z internetové stránky vytvoříme nejrozsáhlejší a nejúplnější informační
zdroj o dění ve městě.
V dubnu 2004 byly spuštěny nové
internetové stránky iniciované informační komisí, které mají po počátečním
nárůstu víceméně setrvalou návštěvnost. Stále však roste objem přenesených dat,
což souvisí se zveřejněním velkých dokumentů ve formátu PDF na stránkách (zejména
územní plán a dokumentyo historii). Na stránkách je připravena řada možností
(kalendář událostí, některé úřední rubriky, možnosti prezentace firem,…), které
jsou využívány nedostatečně. Na úřadě chybí pracovník, který by se trvale
zabýval úplností a aktuálností stránek.
-
Městský úřad vedle servisu pro městskou samosprávu provádí i výkon
státní správy. Chceme dosáhnout profesionální práce úředníků respektující
zákony i zájmy města a občanů.
Jako profesionální hodnotíme výkon pouze některých
odborů MÚ.
Hostivice jako město k bydlení, s kvalitním
zázemím pro rekreaci a společenský život, jako přirozené centrum mikroregionu.
Souhrnné
hodnocení:
Základní představy rozvoje města definoval nový územní plán schválený v červnu
2005. Rada města většinou v této oblasti spíše reaguje na podněty zvenčí
(požadavky investorů), aktivní přístup je ojedinělý a v případě studie
centra města skončil v únoru 2005 v pracovní verzi dokumentu. Po
rozpadu stavební komise chybí odborné zázemí pro posuzování jednotlivých
záměrů.
V průběhu volebního období se projednávalo několik rozvojových
lokalit. Podařilo se ovlivnit i starší, již povolené projekty, ve prospěch
doplnění veřejných funkcí (viz dále). Nově projednávané záměry byly, přes některé
chyby, usměrněny a byly požadovány doprovodné investice.
-
Při zpracování nového územního plánu města, který byl již zadán,
zapojíme do diskuse o budoucnosti města veřejnost a vymezíme zájmy, představy a
potřeby rozvoje města. Hlavní myšlenky a zásady rozvoje budeme dlouhodobě
prosazovat, hájit a dodržovat.
Územní plán schválilo ZM v červnu 2005
a považujeme ho za rozumný výsledek. Přes některé dílčí kontroverze proběhla
příprava ÚP zcela transparentně, všechny kroky byly veřejně projednávány podle
zákona a všechny stupně příprav jsou zveřejněny na internetu.
-
V rozsáhlejších rozvojových lokalitách vymezíme podrobnější
pravidla výstavby.
Pro nové rozvojové plochy obsahuje nový
územní plán některé zvláštní regulativy. Při „rozjezdu“ rozvojových lokalit
vznikaly podmínky výstavby ve stavební komisi, i tak došlo k některým
dílčím chybám ve vyjednávání.
-
Určíme skupinu odborně vzdělaných lidí (komisi architektury a urbanismu)
zodpovědnou za urbanisticko-architektonický rozvoj města, která bude
respektovaným poradním orgánem rady města.
Komise architektury a urbanismu, záhy
přejmenovaná pro jednoduchost na stavební komisi, fungovala v kvalitním
složení a s velkým nasazením první dva roky volebního období a poté se
rozpadla kvůli nedostatkům v komunikaci mezi členy komise a rady města.
Rozpad stavební komise a její současnou absenci považujeme za závažný
nedostatek.
-
Budeme požadovat, aby se investoři velkých celků podíleli i na rozvoji
občanské vybavenosti.
V lokalitě Vilová čtvrť s již platným
územním rozhodnutím (ÚR) byla prosazena smyčka s autobusovou zastávkou,
v lokalitě AZA Trade u STS byl oproti platnému ÚR doplněn chodník kolem
ulice Sportovců a zastávka (tato podmínka ještě nebyla naplněna). Výstavba
v lokalitě Sadová je spojena s výstavbou mostu přes Litovický potok a
realizací navazujícího pásu zeleně. BD Zahrada II budou doplněny rekonstrukcí
ulice B. Němcové a realizací parkové úpravy od areálu k požární nádrži
v Jenečku, v jednom z domů vzniknou prostory pro obchody a
vybavenost. Investor komerční zóny Jeneček (na místě bývalého Belpraxu)
financuje výstavbu kruhového objezdu a parkoviště u litovického hřbitova a jeho
příspěvek dále umožní rekonstrukci ulic v Jenečku. V areálu by se měl
nacházet obchod potravinami.
-
Plošný rozvoj zástavby by měl probíhat tak, aby vznikl ucelený, funkční
organismus města. Přednostně by se město mělo rozvíjet do volných míst mezi
stávajícími celky, až poté dále do okolí. Za nepřekročitelnou hranici pro
plošný rozvoj města považujeme orientačně v západním směru silnici od
litovické tvrze ke hřbitovu, ze severu kladenskou trať, na východě smíchovskou
trať a na jihu okraj komplexu hostivických rybníků a strouhu od rybníka Kala
k Peterkovu mlýnu (tedy nejvýše v mezích výhledového období
stávajícího územního plánu). Z tohoto rozsahu mohou přesahovat komerční
areály směrem k Paloukům a kolem budoucí přeložky karlovarské silnice. Samostatnou
částí města zůstanou Břve.
Tato představa byla v novém územním
plánu schváleném v červnu 2005 v zásadě dodržena. Pořízení změny
územního plánu, schválené v červnu 2006 přes nesouhlas zastupitelů
zastupujících Hostivici 2006, však tuto koncepci zcela popírá.
-
Zasadíme se o to, aby rozvoj bytové zástavby doprovázel rozvoj občanské
vybavenosti a zeleně.
Viz poslední odrážka v kapitole Jak
chceme postupovat. Postupně se daří získávat bezúplatným převodem státní
pozemky, které územní plán města určuje pro zeleň. Tyto plochy bude zanedlouho
možné připravit k realizaci zeleně.
-
Přeložku karlovarské silnice směrem k letišti považujeme za
prioritu, po jejím dokončení chceme ulici Čs. armády (karlovarskou silnici)
upravit jako hlavní městskou třídu.
Stavba silnice R6 v úseku Řepy – Pavlov
byla po mnoha intervencích zahájena v březnu 2005, předpokládá se
dokončení v roce 2010 a existuje naděje na urychlení stavby.
-
Chceme koncepčně vyřešit využití a funkci celého centra města, zejména
prostoru Husova náměstí s přilehlými areály, území bývalé mlékárny, areálu
nové školy a údolí Litovického potoka.
V roce 2004 byla zadána studie centra
města, která ve své pracovní verzi přinesla zajímavé podněty k řešení
území. K dopracování studie chybí projednání nekterých námětů
s vlastníky dotčených pozemků. V únoru 2005, po vystavení pracovní
verze, se projednání studie zcela zastavilo.
-
Přičiníme se, aby stav Husova náměstí odpovídal jeho celoměstskému
významu.
Na základě architektonické soutěže (jejíž
průběh a výsledek se stal předmětem mnoha rozporů) se postupně realizuje řešení
navržené arch. Fantou. V letošním roce by měly být dokončeny základní
práce v celé jižní části.
-
Základní kompoziční osu města vidíme v parkově upraveném údolí
Litovického potoka, a to v celé délce od Litovického náměstí až ke
smíchovské trati.
Byl připraven investiční záměr této akce,
který se projednává s vysokou nadějí na získání dotace na realizaci.
Hlavní překážkou je v tuto chvíli dořešení majetkoprávních vztahů
v dotčeném území.
-
Zasadíme se o nalezení nového rozumného využití areálu bývalé mlékárny
tak, aby se stal funkční součástí centra města. Budeme zde prosazovat vznik
komerčního centra s obchody a službami.
Již před volbami v roce 2002 získal
investor – firma Lidl všechny nezbytné souhlasy ze strany města k územnímu
řízení na umístění prodejny, proto se rada města nakonec soustředila na
prosazení dílčích korekcí záměru místo jeho úplného odmítnutí. Využití
zbývajícího pozemku vázne na tom, že není dokončena studie centra. Výstavbu
navazujících objektů podle rozpracované studie by mohl realizovat soukromý
investor. Vzhledem k tomu, že pozemek je v majetku města, je možné
záměr ovlivnit tak, aby splňoval potřeby města.
-
Komerční prostory skladových hal a podobných zařízení nepovažujeme za
příliš přínosné pro město. Pokud budou budovány, navrhujeme jejich umístění do
prostoru kolem budoucí přeložky karlovarské silnice tak, aby hlavní objem
dopravy do těchto prostor nevedl přes obytné části města.
V prostoru kolem silnice R6 nový územní
plán upravil rozsah komerčních zón zejména s ohledem na novou letištní
vzletovou a přistávací dráhu. Podmínkou využití těchto ploch je výstavba nově
navržené křižovatky se silnicí R6 severně od Palouků, čímž bude zajištěno
odvedení dopravy z komerčních zón přímo na nadřazenou silniční síť i
napojení celého města na tuto silnici (napojení v MÚK Řepy zanikne po
výstavbě břevnovské radiály).
-
Rekreační zázemí města spatřujeme v oblasti Hostivických rybníků,
přírodních prostorech nad hostivickým nádražím (od třešňovky přes zavezené lomy
k lomu s dřívější střelnicí) a ve volné krajině, kde chceme přispět k
vytvoření sítě cest pro pěší a cyklisty. Při rozvahách o rekreaci
budeme respektovat přírodní hodnoty a limity využívání území.
V návaznosti na území Hostivických
rybníků byly navrženy v novém územním plánu rozsáhlejší plochy rekreační
zeleně, existují zde však enormní tlaky majitelů na přeměnu těchto ploch na
stavební pozemky. Severně od trati Praha – Kladno je v ÚP vymezen souvislý
pás izolační zeleně, který by ve východní části měli realizovat investoři
komerčních zón, v západní pak realizaci (včetně valu) požadujeme po
letišti jako kompenzační a protihlukové opatření. Byla obnovena cesta ze Sadové
ulice k Peterkovu mlýnu včetně výsadby dubové aleje, s cyklotrasou
napříč celým městem se počítá v záměru úpravy Litovického potoka.
-
Ve spolupráci s dalšími obcemi chceme být rovnocenným partnerem
správy letiště.
Město znovu vstoupilo do sdružení obcí
postižených provozem letiště, které je hlavním partnerem správy letiště pro
vyjednávání. V říjnu 2005 zastupitelstvo přijalo vyjádření k oznámení
o hodnocení vlivů nové RWY na ŽP, kterým definovalo své základní požadavky na
tuto stavbu. Hostivice nemůže stavbě zabránit, ale chceme minimalizovat její
dopady na život ve městě.
-
Jedinečnou hodnotou je oblast Hostivických rybníků, která zasluhuje
maximální péči.
Hodnotu rybníků si uvědomujeme, neexistuje
však žádný konkrétní program rozvoje tohoto území. Krajský úřad Středočeského
kraje zadal zpracování plánu péče jako základního dokumentu ochrany přírody
v území. K návrhu plánu péče se vyjádříme tak, aby zohledňoval i
potřeby rozumného rekreačního využívání tohoto území. Zřejmě největší problém
v současnosti představuje břevský kemp, jehož nelegální obyvatelé jsou
zdrojem odpadu v širokém okolí. Pokračují pravidelné jarní a podzimní
úklidové brigády pořádané Českým svazem ochránců přírody Hostivice, které město
podporuje.
-
Zajistíme, aby péče o veřejnou zeleň ve městě byla prováděna odborně.
Technickým službám zůstalo pouze sekání
trávy a úklid listí, rozsah těchto prací byl nově stanoven v plánu péče o
veřejnou zeleň. Ošetřování stromů a nové výsadby se zadávají odborným firmám.
Za uplynulé čtyři roky byly (nebo ještě letos budou) odborně ošetřeny stromy ve
všech městských parcích a na dalších veřejných prostranstvích. Protože se
provádí soustavné mapování ploch zeleně, kácí se poškozené a neperspektivní
stromy ve větším rozsahu než dříve. Kácení je však vždy důkladně zváženo
v komisi životního prostředí.
-
Zlepšíme možnost odkládat velkoobjemový odpad do kontejnerů. Přispějeme
k zamezení vzniku černých skládek a zajistíme odstranění stávajících.
Systém odstraňování velkoobjemového odpadu
zůstal prozatím beze změny, je možnost ho odkládat ve stanovených termínech
v areálu Technických služeb (TS). Trvalému umístění kontejneru na odpad
v areálu TS brání podle TS konkrétní provozní důvody, řešení se však našlo
v areálu firmy TOP Umwelt u litovického nádraží. Doplnili jsme kontejnery
na tříděný odpad do nově dokončených obytných lokalit a zvýšili jsme četnost
vyvážení kontejnerů na plast, které bývaly přeplněné. Na pozemcích
v majetku města by se v současnosti neměly nacházet žádné černé
skládky, na soukromých pozemcích je likvidace skládek problematičtější. Těsně
před spuštěním je nový systém zpětného odběru některých výrobků–odpadů
(elektrospotřebiče apod.) pro občany. Další úkoly, jak zlepšit nakládání
s odpady, obsahuje zpracovaný plán odpadového hospodářství.
-
Přičiníme se, aby město řádně hospodařilo na svých pozemcích a šlo
příkladem dalším vlastníkům.
Rada města schválila plán zimní údržby
komunikací, plán úklidu a údržby veřejných prostranství a plán péče o veřejnou
zeleň. Tyto plány, které především vymezují povinnosti TS, by měly zajistit
péči o všechny pozemky v majetku města. Došlo k jistému zlepšení,
stav však stále není ideální. Problematickou zůstává například péče o
přístřešky na autobusových zastávkách.
-
Budeme dbát na běžný pořádek ve městě, posílíme kontrolu v této oblasti.
Plánem úklidu a údržby veřejných
prostranství se od roku 2005 zvýšila četnost úklidu místních komunikací
z jednou ročně na třikrát ročně. Nejhorší bohužel zůstávají hlavní ulice,
které jsou ve správě kraje nebo státu. Neuklízí se také ulice, které investoři
dosud nepřevedli městu. Kontrolní činnost MÚ není na odpovídající úrovni, navíc
musela být zrušena funkce inspektora veřejného pořádku, protože zaniklo zákonné
zmocnění k ustavení této funkce. Dalším problémem jsou neposekané pozemky,
ze kterých se šíří plevel do udržovaných zahrádek i na obhospodařovaná pole.
Oddělení životního protředí MÚ průběžně vyzývá vlastníky těchto pozemků
k nápravě.
-
Postaráme se o dobrý stav ulic včetně chodníků a o funkčnost veřejného
osvětlení.
Vzhledem k nedostatku peněz se práce
omezují na opravy výtluků a podobných závad v ulicích. Byly postaveny nové
chodníky u dvou hlavních ulic ve městě, tj. Komenského a Litovická. U ulice
Čsl. armády brání výstavbě chodníku mezi centrem a Jenečkem po severní straně
nedořešené majetkové vztahy. V návaznosti na areál AZA Trade postaví
v ulici Sportovců chodník investor této lokality. Veřejné osvětlení bylo
v havarijním stavu, situaci by mělo vyřešit jeho předání jinému správci.
-
Budeme se zabývat problémy spojenými s chovem zvířat, zejména psů a
koní. Pravidla pro pohyb koní a vhodné trasy budeme řešit v rámci
mikroregionu.
Vznikla odpovídající obecně závazná
vyhláška, kterou zastupitelstvo po delších debatách schválilo. Problém koní je
oproti předchozím letům méně naléhavý, jejich počet významně poklesl.
Město, ve kterém se cítí dobře děti, dospělí
v produktivním věku i důchodci. Nabídka plnohodnotného vzdělávacího,
kulturního a sportovního vyžití pro obyvatele města. Účelné využívání
dostupných prostor a možností, hledání nových příležitostí.
Souhrnné
hodnocení:
Bezesporu hlavní událostí bylo odvolání ředitele základní školy a
především dění, které tento krok rady provázelo. Grantový systém podpory
zájmových organizací se zadrhl, od roku 2005 se podařilo aspoň jednoznačně
určit, jak se má o příspěvek žádat.
-
Budeme budovat oboustranně vstřícný vztah se všemi hostivickými školami,
farností i dalšími organizacemi.
Vztah závisí především na osobních vazbách,
někde je dobrý, někde z různých důvodů poměrně vyhrocený.
Nejvýznamnější konfliktní situací se stalo
odvolání ředitele základní školy V. Šolleho, které schválila rada města
v květnu 2005. Na tento krok nemá H2006 zcela jednotný názor, naši
zástupci v radě tento krok podpořili, ale řada členů ho považuje
v kontextu ostatních událostí za nepřiměřený. Všichni se však shodují na
tom, že způsob, jakým byl tento krok veřejně vysvětlován a obhajován, včetně
osobního napadání odvolaného pana ředitele, byl zcela nevhodný.
-
Chceme především vytvářet podmínky pro aktivity občanů a jejich sdružení
a zajímavé činnosti podporovat. Pokusíme se iniciovat nové aktivity, které
v Hostivici chybí. Nemáme ambici pořádat a organizovat veškerý společenský
život.
Členové a příznivci H2006 se podíleli na
organizaci řady veřejných akcí. Pro –náctileté se podařilo zahájit pravidelné
diskotéky, které však po jisté době kvůli některým problémům skončily. Ustavená
komise dětí a mládeže přispěla ke koordinaci aktivit, aby se činnosti nabízené
podobným cílovým skupinám nepřekrývaly.
-
Pro zájmové činnosti dětí a kulturní i jiné programy zavedeme grantový
systém podpory. Údaje o podporovaných aktivitách budeme zveřejňovat.
Grantový systém se zatím nerozeběhl, návrh
se dlouhodobě připravuje. Od roku 2005 se podařilo aspoň vyhlásit postup, jakým
mají organizace žádat o příspěvek.
-
Do městského informačního systému zahrneme i přehled kulturních,
společenských, sportovních a jiných událostí.
Tento volební slib naplňuje především kalendář
událostí na městských stránkách. Provoz kalendáře však poněkud vázne, nejsou do
něj zařazovány všechny události. Vůbec nefunguje zveřejňování tiskových výstupů
z kalendáře událostí na informační tabule města, které by mělo zpřístupnit
informace o dění ve městě i občanům bez přístupu na internet.
-
Jednoznačnou prioritou je dokončení stavby nové školy. Současně budeme
hledat nové vhodné využití pro stávající školní budovy, například pro školu
v přírodě s možností kulturního vyžití i pro místní občany.
To, že se nepodařilo získat dotaci na 2.
etapu výstavby školy (resp. podmínky přidělení malé dotace pro rok 2003 byly
pro město likvidační a tudíž nepřijatelné), je významný neúspěch.
-
Chceme zlepšit využití stávajících dětských hřišť a vybudovat nová
hřiště pro děti různých věkových kategorií s odpovídajícím vybavením.
Vzniklo dětské hřiště pro malé děti a pro
„skejťáky“ u nové školy, které se nesetkalo s pochopením tehdejšího vedení
školy. K ideálnímu stavu toto hřiště vyžaduje ještě dokončovací práce.
Dále bylo obnoveno dětské hřiště v Jenečku. Další akce tohoto typu nejsou
zatím v plánu.
-
Budeme nadále Hostivický měsíčník využívat nejen jako informační, ale i
kulturní zpravodaj.
HM vychází, kulturní obsah vychází
z potenciálu přispěvatelů.
-
Nabídneme prostory hostivického zámku k pořádání kulturních akcí,
zejména výstav a koncertů.
Kromě výstav a koncertů pořádaných radnicí
se v zámku konají další kulturní akce pořádané Fondem Aloise Saifrta i
dalšími. Podmínky konání těchto akcí upravují pravidla přijatá radou města.
Financování chodu a rozvoje
města tak, aby bylo možné splnit vytčené cíle a přitom nedošlo
k nadměrnému zadlužení. Cílevědomé a odpovědné hospodaření s majetkem
města.
Souhrnné hodnocení:
Byla provedena kompletní inventura veškerých závazků
i pohledávek města. V průběhu volebního období byla revidována a opravena,
případně zrušena řada smluv nevýhodných pro město, bylo výrazně zlepšeno do té doby
špatně fungující hospodaření s majetkem města, a to i u organizací, jejichž je
město zřizovatelem.
Zásadním neúspěchem je skutečnost, že se dosud
podařilo získat jen velmi málo nenárokových dotaci. To snižuje význam i jasných
úspěchů – snížení zadluženosti města či odstranění nedostatků v účetní
dokumentaci. Dalším úkolem, který se nepodařilo uskutečnit, je dlouhodobý
rámcový plán hospodaření města (rozpočtový výhled).
- Provedeme
důslednou inventuru pohledávek a závazků města a zprůhledníme hospodaření.
- Budeme
informovat veřejnost o průběhu jednotlivých výběrových řízení na zakázky
zadávané městem.
- Budeme
usilovat o hospodárné nakládání s prostředky města, a to i
v organizacích zřizovaných městem.
- Hodláme
snižovat dotace z rozpočtu města subjektům, které si mohou zajistit
vlastní příjmy ze své podnikatelské činnosti, pro kterou jim město vytvoří
maximální podmínky.
- Rozpočet
chceme strukturovat tak, aby umožnil potřebné investice i běžný chod města bez
nadměrného zadlužení a současně bylo zabezpečeno splácení stávajících dluhů.
Prostředky z přijatých úvěrů využijeme s maximální efektivností.
- K potřebným
investicím se budeme snažit získat podporu ze státního rozpočtu i z jiných
zdrojů, například z kraje nebo z fondů Evropské unie.
- V příštím
volebním období je investiční prioritou dostavba nového areálu základní školy.
Je třeba dokončit i další rozpracované investice, zejména rekonstrukci čistírny
odpadních vod a výstavbu připravených malometrážních domů. Další větší
investice budou směřovat do dokončení povrchů ulic a chodníků.
- Podporou
podnikání, zejména drobného a středního, chceme vytvořit podmínky pro vznik
nových obchodů a služeb.
- Snížíme
zadlužení města a využijeme s maximální hospodárností disponibilní finanční
zdroje k prospěchu všech obyvatel Hostivice.
-
Postupně dosáhneme vyrovnaného rozpočtu
s tvorbou vlastních příjmových zdrojů.