Popis: image003

 

ŽELEZNICE

 

Úvod -> Technická vybavenost -> Železnice: Jízdní řády

 

 

JÍZDNÍ ŘÁDY

 

Jízdní řády se mění každoročně a někdy i častěji než jednou za rok. Není proto možné představit vývoj kompletně, ale předložený výběr by měl ukázat, jak se možnosti železničního spojení z Hostivice a Litovic vyvíjely v průběhu doby.

V nejstarším období byly jízdní řády jednotlivých společností zveřejňovány jako inzeráty v denním tisku.

 

 

Rychlý rozcestník

 

Jízdní řád koněspřežky z roku 1861

Jízdní řád Buštěhradské dráhy z roku 1871

Jízdní řád Pražsko-duchcovské dráhy z roku 1873

Jízdní řád Buštěhradské dráhy z roku 1877

Oznámení Buštěhradské dráhy o zavedení letního jízdního řádu z roku 1902

Jízdní řády z roku 1918

Jízdní řády z roku 1944

Jízdní řády ve zvláštních číslech Hostivického měsíčníku 1975 až 1996

Jízdní řády 1975/1976

Jízdní řády 1985/1986

Jízdní řády 2006/2007

Jízdní řády 2023/2024

 

 

 

Jízdní řád koněspřežky z roku 1861

 

 

Na trati jezdil jeden pár vlaků, ráno do Prahy a odpoledne z Prahy.

Jízda z Prahy-Dejvic (Brusky) do Kladna (Vejhybky) trvala 3 hodiny 20 minut,
opačným směrem (z kopce) jen 2 hodiny 45 minut.

 

Národní listy 22. září 1861.

 

 

 

Jízdní řád Buštěhradské dráhy z roku 1871

 

 

V úseku mezi Prahou a Kladnem jezdily dva páry osobních vlaků a dva páry smíšených vlaků,
všechny zastavovaly v Hostivici.

 

Národní listy 8. prosince 1871. Výřez s jízdním řádem trati z Prahy přes Kladno do Chebu.

 

 

 

Jízdní řád Pražsko-duchcovské dráhy z roku 1873

 

 

V úseku mezi Prahou a Louny jezdily dva páry osobních vlaků a jeden pár smíšených vlaků,
všechny zastavovaly v Litovicích.

 

Posel z Prahy 18. května 1873. Výřez s jízdním řádem trati z Prahy do Mostu.

 

 

 

Jízdní řád Buštěhradské dráhy z roku 1877

 

 

Kurýrní vlak Hostivicí projížděl, zastavovaly zde dva páry osobních vlaků, ve směru z Prahy jeden smíšený vlak a jeden nákladní vlak s dopravou osob a ve směru do Prahy dva smíšené vlaky.

 

 

 

 

Oznámení Buštěhradské dráhy o zavedení letního jízdního řádu z roku 1902

 

 

Za povšimnutí stojí mj. zavedení zvláštního víkendového zábavního vlaku z Prahy do Hostivice a zpět.

 

Národní listy 13. dubna 1902.

 

 

 

Jízdní řády z roku 1918

 

 

Převzato z internetu. Zařazeny jsou jen části tratí procházející Hostivicí.

Na hlavní trati Buštěhradské dráhy z Prahy přes Kladno jezdilo pět, resp. šest vlaků denně a k tomu jeden pár rychlíků, který ve stanici Hostivice nestavěl.

Na trati z Hostivice do Smíchova uvádí jízdní řád pouze jeden pár vlaků.

Ve stanici Litovice na Pražsko-duchcovské dráze zastavovaly tři páry vlaků denně.

 

 

Trať Praha – Kladno

 

 

 

 

 

Trať Hostivice – Smíchov

 

 

 

 

Trať Praha – Slaný – Most

 

 

 

 

 

Jízdní řády z roku 1944

 

 

Převzato z internetu. Tratě byly zkráceny do hranic protektorátu Čechy a Morava.

Na hlavní trati z Prahy přes stanici Hostivice do Kladna již jezdilo přes deset párů vlaků denně.

Na trati z Hostivice do Smíchova jezdilo pět, resp. šest vlaků.

Ve stanici Litovice zastavovalo sedm párů vlaků denně.

 

 

Trať 506h Praha – Kladno – Rakovník

a trať 506k Praha-Smíchov – Hostivice

 

 

 

 

Trať 506c Praha – Louny – Lenešice

 

 

 

 

 

Jízdní řády ve zvláštních číslech Hostivického měsíčníku 1975 až 1996

 

 

Zvláštní čísla nejsou dochována ve všech ročnících

 

1975/19761979/19801980/19811982/19831983/19841985/19861988/19891989/1990

1990/19911991/19921992/19931993/19941994/19951995/1996

 

 

 

Jízdní řády 1975/1976

 

 

 

Trať 12 Praha – Chomutov

 

 

Některé vlaky začínaly nebo končily jízdu ve stanici Praha-Bubny a vynechávaly stanici Praha střed.

Ve stanici Hostivice nezastavovaly žádné rychlíky.

 

 

 

Trať 12b Praha-Smíchov severní nástupiště – Hostivice – Slaný

 

 

 

 

Trať 12c Hostivice – Rudná u Prahy

 

 

 

 

 

Jízdní řády 1985/1986

 

 

V celé síti ČSD došlo k přečíslování tratí. Dvojciferná čísla s případným dodatkovým písmenem byla nahrazena trojcifernými čísly.

Většina vlaků začínala nebo končila ve stanici Praha střed, některé však jezdily jen do nebo z Prahy-Buben a Prahy-Dejvic.

Ve stanici Hostivice nezastavovaly žádné rychlíky.

 

 

Trať 120 Praha – Chomutov

 

 

 

 

Trať 121 Praha-Smíchov severní nástupiště – Hostivice – Slaný

 

 

 

 

Trať 122 Hostivice – Rudná u Prahy

 

 

 

 

 

Jízdní řády 2006/2007

 

 

Ve stanici Hostivice zastavovaly spěšné vlaky a jediný rychlík s odjezdem v 16:16 do Prahy, ostatní rychlíky jen projížděly.

Na trati z Hostivice do Středokluk byl zastaven provoz.

Na trati ještě nebyl zaveden taktový provoz s pravidelnými intervaly mezi jednotlivými spoji.

 

Ke stažení ve formátu PDF:

Trať 120 Praha – Chomutov ve směru z Prahy

Trať 120 Praha – Chomutov ve směru do Prahy

Trať 122 Praha – Hostivice – Rudná u Prahy

 

 

 

Jízdní řády 2008/2009

 

 

V jízdním řádu platném od 14. prosince 2008 byl na trati Praha – Kladno zaveden taktový provoz. Ve směru z Hostivice začaly jezdit během dne do Prahy Masarykova nádraží ve 29. minutě každé hodiny spěšné vlaky (v lichou hodinu) nebo rychlíky (v sudou hodinu) a v 52. minutě každé hodiny osobní vlaky. Z Prahy Masarykova nádraží odjížděli 2 minuty po začátku sudé hodiny spěšné vlaky, v lichou hodinu rychlíky a ve 30. minutě každé hodiny osobní vlaky. V odpolední špičce pracovních dnů byly doplněny ještě další spoje. Taktový provoz se netýkal ranních hodin.

Zavedení taktové dopravy některé spoje zpomalilo, protože např. osobní vlaky z Prahy čekaly ve stanici Praha-Ruzyně na křižování. Pravidelnost spojů však dopravu celkově zpřehlednila.

 

 

 

Jízdní řády 2023/2024

 

 

Na všech tratích zaveden taktový provoz s pravidelnými intervaly mezi jednotlivými spoji.

 

Ke stažení ve formátu PDF:

Trať 120 Praha – Kladno – Rakovník

Trať 121 Hostivice – Podlešín

Trať 122 Praha – Hostivice – Rudná u Prahy

 

 

Úvod -> Technická vybavenost -> Železnice: Jízdní řády

 

Popis: image003